duminică, 29 mai 2011

Cele 3 site ale lui Socrate

        
         Un om vizibil agitat veni intr-o zi la Socrate.
"Asculta, Socrate, trebuie neaparat sa-ti spun ca prietenul tau...". "Opreste-te!", il intrerupse Socrate. "Ai cernut, cumva, ceea ce vrei sa-mi spui, prin cele trei site?" "Trei site?", intreba mirat celalalt. "Da, prietene, trei site! Hai sa vedem daca ceea ce vrei sa-mi povestesti tu trece prin cele trei site.
       Prima sita este cea a adevarului. Ai cercetat daca ceea ce doresti sa-mi spui e adevarat?". "Nu, am auzit vorbindu-se si...". "Asa, deci. Dar cu siguranta ca ai verificat vorbele cu a doua sita, cea a bunatatii. Daca adevarat nu s-a dovedit a fi, macar e ceva de bine?" Celalalt raspunse sovaind: "Nu, dimpotriva...". "Atunci", il intrerupe din nou Socrate, "haide sa folosim si cea de-a treia sita si sa ne intrebam daca este necesar si esential sa-mi spui ce te agita atat de mult". "Necesar, nu prea...". "Deci", zambi Socrate, "daca povestea pe care vrei sa mi-o spui nu e nici adevarata, nici frumoasa si nici necesara, este mai bine s-o faci uitata si sa nu ne impovarezi cu ea, nici pe mine si nici pe tine".

      Intelepciunea lui Socrate este unica in felul ei! El nu doreste sa fie impovarat nici cu trancaneli si barfe lipsite de importanta si nici cu forme de energie negativa. Fiindca Socrate stie ca ocupandu-se cu lucruri negative si purtand discutii care ii rapesc energia, nu va face decat sa atraga - conform principiului cauzei si efectului - si mai multa oboseala si apasare, si sa tulbure functionarea celulelor. Asa actioneaza legile vietii.
Dar pentru ca in acel moment are mintea agera si intelege clar situatia, Socrate ramane in energia constructiva si poate discerne, si pe mai departe, sentimentele pozitive si dragostea de sine. Caci scopul vietii noastre se numeste fericire, dragoste, bucurie de a trai si sanatate. Socrate a recunoscut limpede drumul intr-acolo si prin acel episod aparent nesemnificativ ne transmite un principiu de viata elementar si pretios: de invatare, de dezvoltare spirituala si de crestere a energiei.

2 comentarii:

  1. interesant si foarte adevarat...interesant tot c scrii...sunt sigura ca multi au citit dar niciunul nu a comentat...sunt eu prima...multumim pt postari!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc foarte mult, rocksy! Imi doresc sa scriu mai mult, sa-mi pun gandurile mai des aici si mi-am promis ca anul acesta voi face acest lucru mai des. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere